כשאתם חושבים על מיתוג אתם כנראה ישר הולכים בדמיונכם אל עבר הסופרברנדס, אותם מותגי על אשר שולטים ביד רמה בכל המחשבות (והפרקטיקה) של המיתוג, כמו למשל קוקה קולה או אדידס, חברות שמשקיעות במיתוג מיליארדי דולרים בחודש ויש להם תקציבים שרובנו כנראה לא נראה בכל ימי חיינו. אז כיצד ניתן למתג את העסק בזול? הישארו עמנו וגלו
הבסיס לבניית מותג בתקציב שפוי
בואו דווקא נתייחס לעסק שרוקם עור וגידים בראשית חייו ולאו דווקא לעסק קיים, באם יש לכם עסק קיים אתם מוזמנים לקרוא את המאמר ולשאוב ממנו רעיונות אך אולי חלקם ידרשו מכם הוצאה כלכלית מסוימת או שינוי דברים קיימים אשר יכולים להיות מעט מרתיעים, בבואכם לבנות את המותג של עצמכם אתם יכולים לפנות לשני דרכים ראשיות שונות, הראשונה היא לפנות לחברה למיתוג עסקי אשר תסייע לכם בכל השלבים ותדע להעניק לכם כלים, מסלול, הכוונה ועוד הרבה דברים שיחסכו לכם כאבי ראש.
הדרך השנייה היא כמובן לעשות הכל בכוחות עצמכם מה שיוביל לחסכון כלכלי (לא בהכרח) אך ידרוש מכם זמן, השקעה ותשומת לב מרובה. חשוב לי להגיד שגם אם אתם עומדים לעבוד עם חברה למיתוג עסקי אזי מומלץ לכם להבין מעט במה שמתרחש ולא להסתמך במאת האחוזים על אחרים.
השלבים הראשונים הם חשובים אך לא נתעמק בהם ורק נציין אותם בקצרה:
- שם המותג – חשבו עליו לעומק, הוא עורק החיים הראשי
- לוגו – גם עליו חשבו לעומק כי הוא הפנים שלכם
- שילוט מרשים – לא חייב להיות דבר יקר, הכל תלוי במיקום ובסוג השלט
- שפה עיצובית
- אין דבר כזה יותר מדי שימוש בלוגו, במכתבים / במיילים / קבלות / כל מקום אפשרי
אחרי שעברנו על השלבים הראשוניים והמהותיים של בניית מותג אפשר להמשיך הלאה ולדבר על הדברים החשובים ביותר, השיטות שיסייעו לכם להגדיל מכירות ולהגיע לקהלים חדשים מבלי להיכנס לחובות כלכליים.
שיטות למיתוג עסקי שלא חורגות מהתקציב
הדבר הראשון, ושעובד הכי טוב, הוא לבנות תוכנית "חבר מביא חבר". נסו לחשוב על תוכנית או מבצע שיגרום ללקוחות שלכם לרצות להמליץ עליכם, לרוב זה יהיה כרוך בכך שהם ירוויחו משהו מההמלצה. הדוגמא הטובה ביותר היא שרות האחסון דרופבוקס אשר מציע לכל מנוי שמביא חבר לקבל עוד אחסון בשרתים, עד למקסימום של 16GB !.
הדבר השני שהוא מהותי זה שימוש מלא ונכון בכל המדיות החברתיות העומדות לרשותכם, וכיום לא חסרות פלטפורמות חברתיות שניתן לפרסם ולהגיע לקהלים חדשים. גם על תחום זה לא נרחיב הרבה כי קיים המון תוכן על השימוש במדיות החברתיות ככלי שיווקי ועל חשיבות התוכן בקידום עסקים.
על מה כן נדבר עוד? על כל הדרכים החינמיות שאתם יכולים לקדם את העסק שלכם! למשל ללכת לארועים קהילתיים ולהציע שם מוצרים חינמיים ממותגים, להשתתף כנותני חסות באירועים קהילתיים שונים ולא יקרים אך חיוניים לביסוס קהילתיות באם יש לכם מותג שלו משכן פיסי.
שיתופי פעולה הם עוד כלי נהדר להגיע לקהלים, למעשה באמצעות שיתוף הפעולה אתם יכולים להרוויח קהל מעריצים נאמן של מותג אחר שיביע בכם אמון. זה יכול להיות משפיען שיפרסם אתכם באינסטגרם או שיתוף פעולה עם חברה אחרת שמציעה שירותים משלימים לשלכם וכך שתי החברות מרוויחות מהעסקה. הדרך הטובה ביותר להגיע לשיתוף פעולה איכותי היא בניית נטוורקינג איכותי עם בעלי עסקים וחברות אחרים באזורכם.
שיטת הזהב למיתוג העסק
חיכיתם לזה והנה זה בא, השיטה הטובה ביותר למיתוג העסק מבלי להוציא שקל, תהיו מקוריים! תהיו אחרים ותגרמו לאנשים לדבר עליכם. תעשו הכל בצורה שונה ותראו איך אפשר להיות העוף המוזר שכולם מדברים עליו, אם יש לכם מוצר נהדר הלקוחות גם יישארו אחרי שהבאזז ירד. לא מאמינים? חפשו את הסרטונים של אולד ספייס (אתם כנראה מכירים אותם כבר) או את של החברה שהציעה משלוח של סכיני גילוח בדולר עד לפתח ביתך.