מיתוג עסקי – שיטות שונות למינוף הצלחת העסק שלכם

אחד הנושאים החשובים בחייו של כל עסק הוא נושא מיתוגו באוכלוסייה. למעשה, מחקרים רבים מראים כי מיתוג עסקי יוצר רושם ראשוני חזק מאוד ובעל השפעה שאותו קשה מאוד להפוך, ולכן חשוב לבצעו בצורה הטובה והמושכלת ביותר. בשורות הקרובות נסקור את מגוון האסטרטגיות שבאמצעותן ניתן למתג ולמנף את הצלחת העסק באופן עקבי, יציב ובטוח.

 מיתוג עסקי

מה זה בדיוק מיתוג עסקי ואלו גישות קיימות?

מיתוג עסקי מוגדר ככלל התהליכים שנועדו לגרום לתפיסה הרצויה של העסק ומוצריו בקרב מגוון הקהלים הקיימים והפוטנציאליים. ישנן מספר גישות לביצוע מיתוג שכזה. ניתן לבחור בגישה אחת מבין אלו שיוצגו בפניכם מייד או בשילוב של שתיים או יותר, מנקודת ההתחלה בזמן הווה או באופן מדורג :

  • מיתוג לפי מחיר – ניתן למתג עסק ע"י הבאתו לתודעת הציבור בהתאם למחירו. כך למשל עסק יכול להצהיר שהוא הזול ביותר ולהישאר בתודעת הציבור שכזה. לחלופין, עסק יכול להצהיר שהוא אף היקר ביותר, במידה והוא פונה לסוג אוכלוסייה מסוימת.
  • איכות – במידה וטווחי המחירים בתחום הינם פחות או יותר זהים או כאשר בעלי העסק אינם מעוניינים להצטייר דווקא כזולים ביותר, ניתן למתג את העסק על פי האיכות שהוא מציע. מיתוג עסקי זה יציג את המוצרים או השירות כטובים והאיכותיים ביותר ע"י מספר שיטות שיתוארו בהמשך.
  • שירות – ניתן למתג עסק גם ע"פ השירותים שהוא מציע בהקשר של מגוון, זמינות ומקצועיות.

מיתוג עסקי – מגוון דרכי ביצוע

כיום ישנן אינספור אפשרויות לביצוע מיתוג עסקי והעניין הפך להיות עניין השמור למקצוענים בלבד. ראשית כל תהליך המיתוג יכלול חשיבה מעמיקה על הלוגו של העסק או סלוגן ייחודי המאפיין אותו בהתאם לגישה או הגישות שנבחרו (מחיר, איכות, שירות). את הלוגו והסלוגן ניתן להטמיע במגוון רחב של אלמנטים כגון: פלאיירים, כרטיסי ביקור ובמידה ומדובר בעסק פיזי בו ניתן לבקר, גם על גבי אמצעי השילוט השונים. השילוט מהווה חלק בלתי נפרד ממיתוג העסק, כאשר ניתן למצוא שילוט חיצוני (גם באמצעים אלקטרוניים) שמזמין את הלקוחות להיכנס ולבקר, ושילוט פנימי לסימון מוצרים שעוזר ללקוחות לקבל את הרושם הרצוי על העסק (למשל, שילוט פנימי באולמות תצוגה).

תהליכי המיתוג העסקי עברו כיום גם לרחבי האינטרנט כאשר ניתן למתג את העסק במדיות השונות כגון באתרי הבית, דפי נחיתה, בלוגים, אתרי מאמרים וכמובן פייסבוק. תהליכי המיתוג כוללים היבטים שיווקיים של הבנת צרכי הלקוחות, התאמה לגישה הנבחרת, שינוי בעיצוב המוצרים, ניסוח המסרים שמועברים ללקוחות והפעלת שיקול דעת בהתאם לתוצאות סקרים או סך ההכנסות.

חשוב מאוד להתקשר עם חברת מיתוג שמתמחה בליווי עסקים כאשר מעוניינים להשיג מיתוג עסקי מוצלח, שכן טעויות בשלבים אלו עשויות להיות הרות גורל עבור העסק. זכרו תמיד כי בעידן המודרני האינטרנט "לא שוכח" וחוות הדעת השונות מועברות להמונים בין רגע ועלולות לעשות את כל ההבדל בין הצלחה מסחררת לכישלון קולוסאלי כבד.

מתלבטים איך למתג את העסק שלכם? צרו עמנו קשר כבר היום לייעוץ מקצועי! 03-5442280