מיתוג לבית העסק- מבפנים ומבחוץ

לא מעט עסקים עוברים במהלך קיומם תהליכי מיתוג שונים. תהליכים אלו מטרתם ליצור תדמית חדשה לעסק בפני הלקוחות שלהם וכן להיחשף ללקוחות חדשים בצורות שונות וייחודיות. תהליך מיתוג מוצלח מכיל מספר אלמנטים, הן פנימיים והן חיצוניים.

לפני שנסביר על אותם אלמנטים, חשוב להסביר בקצרה מהו תהליך מיתוג. הרעיון שעומד מאחורי תהליך זה הוא לקחת את העסק ולהעביר אותו מנקודה A בה יש לו שם, תדמית וחזות מסוימת, אל נקודה B אשר בה יוצרים לעסק חזות חדשה, מעניקים לו תדמית שונה ולמעשה הופכים אותו לעסק עם משמעות שונה מזו שהייתה לו, לפחות באופן בו קהל הלקוחות רואה אותו. השינוי נעשה דרך אלמנטים פנימיים וחיצוניים כאמור, קרי דרך המוצרים, אופי הניהול, הלוגו של החברה, ועד לרמת העיצוב של העסק, מבנה החנויות, צבע השלטים שלהן, עיצוב תאורת פרופילים ועוד.

השילוב בין אלמנטים פנימיים וחיצוניים הוא חשוב, מאחר שבעוד האלמנטים הפנימיים מטרתם להטמיע גישות חדשות בתוך העסק ולהציגן כלפי חוץ, הרי שאלמנטים חיצוניים הם אלו שקל יותר ללקוחות לזהות ולהכיר בהם. כך למשל, אם אנחנו משנים את החזית של החנות או מוסיפים שלטים חדשים ובולטים בצורה מסוימת כחלק מהשינוי הכולל בעיצוב, אשר נתפס כחלק של המיתוג מחדש, הלקוחות יוכלו להבחין באלמנטים החדשים בקלות רבה יותר ולהכיר שמדובר בשינוי.

עבודת דפוס דיגיטלי מיוחדת

מיתוג מבפנים ומיתוג מבחוץ- מה זה אומר

נסתכל רגע על מיתוג פנים העסק. הכוונה ברורה- מדובר על שינויים שמתרחשים בתוך העסק, כך למשל אנחנו יכולים לראות שינויים במנטרות של החברה, גישת השירות שלה, וכן באלמנטים של עיצוב כמו אריזות מוצרים, מוצרים, סלוגנים, פרסום, שיווק ועוד. מיתוג שכזה אמור לעזור לעסק להעביר מסר חדש, לדבר ללקוח בשפה אחרת ועוד, מה שיאפשר לעסק  להגיע אל לקוחות חדשים.

המיתוג מבחוץ, מה שמתקשר לכל נושא העיצוב הן של החנויות והן של המשרדים, מטרתו גם להיות חלק בלתי נפרד מתהליך המיתוג הכולל, לכן מתרחשת השקעה רבה בכל נושא של העיצוב, השקעה של כסף וזמן, על מנת לבטא בצורה חזותית את המיתוג מבפנים ואת המסר והשפה של העסק. ניקח למשל מצב בו עסק מחליט למתג את עצמו מחדש ותוך כדי תהליך זה הוא משנה את הלוגו ואת הסלוגן של החברה, מעדכן את שילוט הפנים וכו'. במצב כזה, המיתוג מבחוץ חייב להתבצע בהתאם, מה שאומר שבכל מקום בו הלוגו מופיע בצורה הישנה זה חייב להשתנות.

לסיום, חשוב להבהיר, לכל  פרט בעיצוב יש משמעות, גם בהיבט של עיצוב פנים העסק וגם בעיצוב חזותו החיצונית. זה נכון לגבי שילוט, תאורת פרופילים או תאורת לד לבית ולעסק, זה נכון לגבי הצבעים של המקום, וזה נכון לגבי לא מעט אלמנטים אחרים אשר משפיעים על העיצוב.  

צוות תדהר ישמח לסייע לכם בתחום המיתוג, השילוט והפרסום! 

צרו עמנו קשר במספר: 03-5442280